Musiałem podzielić się tym artykułem dzisiaj, ponieważ wiem, że w miesiącach letnich wiele drukarni szuka sposobów na zwiększenie wydajności. Patrząc na proces pracy i starając się zrozumieć, jak mogą być bardziej wydajne. Wierzę, jak Toni podkreśla w poniższym artykule, że jedyną rzeczą, którą wiele drukarni przeoczyło, jest zwrot z inwestycji w kolor. Spójrz i daj nam znać, co myślisz.
Zwrot z inwestycji w kolor przez TONI MCQUILKENA
Biorąc pod uwagę fakt, że cały cel drukarni polega na nakładaniu tuszu na papier, byłoby zrozumiałe, że większość drukarni traktuje ten proces bardzo poważnie. A jeśli chodzi o biznes związany z drukowaniem, większość z nich wykonuje dobrą robotę, identyfikując różne procesy i znajdując sposoby na poprawę zarówno produktu, jak i wyniku końcowego. Ale jeden obszar, o dziwo, nadal omija wiele sklepów: Kolor.
Uzyskanie właściwego koloru na właściwym podłożu na każdej sztuce, która wychodzi z prasy, za każdym razem, jest trudnym zadaniem. Aby zbudować, a następnie utrzymać tego rodzaju rygorystyczny system, konieczne jest nieustanne dążenie do jego realizacji, przy jednoczesnym zapewnieniu, że zwrot z inwestycji (ROI) jest utrzymywany na wystarczająco wysokim poziomie, co stanowi dodatkowe wyzwanie.
W codziennych operacjach kolor wydaje się być jednym z tych obszarów, które wiele sklepów pozwoliło sobie na poślizgnięcie, być może nawet nie zdając sobie z tego sprawy. "Większość z nich wierzy, że zarządza kolorem, ale gdy już zagłębimy się w procesy i kroki, okazuje się, że istnieje wiele obszarów kontroli jakości, które się wymknęły lub nie są śledzone" - zauważył Mark Gundlach, architekt rozwiązań dla X-Rite Inc. "Dodajmy do tego brak aktualnych kalibracji i profili, brak walidacji jakości tuszu lub niemożność dokładnego pomiaru optycznie rozjaśnionego podłoża i skompensowania koloru papieru, a jeszcze bardziej pogorszysz sytuację".
Ale ta sytuacja nie jest już realnym modelem biznesowym. "Wojna z odpadami, która toczyła się w latach 80-tych, koncentrowała się w branży wydawniczej na ograniczeniu marnotrawstwa makulatury i utylizacji papieru", powiedział Joe Fazzi, dyrektor Joe Fazzi Consulting, który przedstawił seminarium na ten temat na konferencji PIA's 2014 Color Conference. "Spędziliśmy wiele czasu w prasie i na papierze, próbując uzyskać właściwy kolor na prasie, zanim wcisnęliśmy przycisk 'oszczędzania'. Dziś nie możemy sobie pozwolić na marnotrawstwo papieru (substratów) ani czasu prasowego na przygotowanie prasy do druku. Musimy mieć kolor nadający się do sprzedaży od początku do końca każdego cyklu prasowego."
Zarówno Fazzi jak i Gundlach zgadzają się, że pierwszym kluczem do stworzenia operacji zarządzania kolorem w długim okresie czasu są dane. Nie jest możliwe usprawnienie lub utrzymanie procesu, który nie jest mierzony, a także nie jest możliwe utrzymanie standardu jakości w całej operacji, jeśli dane nie są łatwo dostępne. Ale podczas gdy prawie każdy inny aspekt procesu drukowania jest mierzony, zbierany i analizowany, kolor pozostaje na zewnątrz.
"Wszystko w dzisiejszym obiegu dokumentów jest zdigitalizowane z wyjątkiem koloru", powiedział Gundlach. "W wielu przypadkach rzeczoznawca mierzy tylko gęstość, która jest tylko odczytem grubości warstwy farby drukarskiej, albo co gorsza, sprawdza kolor "oczami". Dane spektralne rejestrują DNA koloru i dostarczają danych, które mogą być przekazywane i mierzone w całym procesie pracy. Subiektywny widok to właśnie to: subiektywny widok. Dane zawsze zapewnią wyższy poziom spójności i usuną o wiele więcej zmiennych niż ludzkie oko kiedykolwiek potrafi. Oznacza to większą produktywność, mniej przeróbek i ostatecznie większą rentowność".
"Mamy możliwość uchwycenia danych na każdym etapie procesu drukowania, zrozumienia, jakie dane są niezbędne w oparciu o nasz model biznesowy oraz tego, kiedy i gdzie należy je uchwycić, co jest niezbędne do zrozumienia naszych procesów," podkreślił Fazzi. "Zrozumienie danych, które pozyskujemy, jest tak samo ważne jak ich pozyskanie. Musimy rozumieć dane, interpretować je prawidłowo i wykorzystywać informacje "dobre i złe" na naszą korzyść. Kiedy już będziemy mieli dokładne dane, musimy podjąć działania, aby upewnić się, że wszystkie nasze procesy i procedury spełniają i przekraczają oczekiwania naszych klientów".
Pierwszym krokiem do stworzenia w pełni zarządzanej kolorystycznie operacji jest usiąść i ocenić, gdzie dokładnie znajduje się teraz sklep. Jakie procesy są stosowane? Jak mierzony jest obecnie kolor? Co się robi z tymi informacjami? Ile czasu i zasobów zużywa się na wykonanie przeciętnego zadania, aby uzyskać właściwy kolor? Po ustaleniu linii bazowej, będzie znacznie wyraźniejszy obraz tego, jak należy postępować.
"Pierwszą rzeczą, jaką sugeruję, aby każda drukarnia zrozumiała, gdzie aktualnie się znajduje," powiedział Fazzi. "Ile wyrzucasz (czas i materiały)? Czy jesteście konsekwentni, czy wasz proces produkcyjny jest chaotyczny? Zrozumienie, jakie są twoje normalne codzienne możliwości produkcyjne, jest podstawą do zbudowania efektywnego procesu produkcyjnego. Kiedy już zrozumiesz swoją normalność, możesz zrozumieć, w jaki sposób normy, tolerancje, odchylenia i zmienność mogą rzeczywiście uczynić Cię lepszą drukarką, być bardziej wydajną i spójną. Gdy te kluczowe czynniki zostaną ustalone w ramach procesu produkcyjnego, Twoi pracownicy będą mogli szybko zidentyfikować gorszy proces lub produkt i podjąć natychmiastowe działania naprawcze".
W tym celu drukarnie muszą zainwestować w odpowiednie narzędzia i przeszkolić się w zakresie ich obsługi. "Drukarnie powinny inwestować w spektrofotometry i towarzyszące im oprogramowanie jako podstawowe narzędzia produkcyjne, a także w szkolenia, aby zapewnić, że wszyscy ich pracownicy mówią tym samym językiem koloru", zauważył Gundlach. Następnie przytoczył jeden z przykładów drukarni, która oszacowała koszt początkowej inwestycji w w pełni zarządzany kolorystycznie przepływ pracy na około 3 dolary dodane do każdej pracy w pierwszym roku posiadania. Zauważył jednak, że drukarnia zaoszczędziła z czasem znacznie więcej, gdy udoskonalone procesy i jakość koloru zostały w pełni zaakceptowane zarówno przez sklep, jak i klientów.
Ostatnim, a być może najważniejszym krokiem na drodze do stworzenia systemu zarządzania kolorem, który z czasem będzie więcej niż opłacalny, jest certyfikacja. G7, Pantone Certified Printer Program, ISO i Fogra są złotymi standardami dla koloru w całej branży. Nie tylko zapewnią one sklepowi określony standard, który każda praca będzie musiała spełniać, ale także zapewnią solidne możliwości marketingowe. Sklepy z certyfikatami mogą z dumą prezentować swoje certyfikaty i edukować klientów, że oznaczają one, iż praca zostanie wykonana prawidłowo, za pierwszym razem, za każdym razem, i że powtarzanie pracy zawsze będzie idealnie dopasowane. Kiedy sklep może zagwarantować, że kolor spotowy logo popularnej marki zostanie dokładnie odwzorowany, za każdym razem, na każdym podłożu, na każdym projekcie, staje się potężnym narzędziem sprzedaży.
"Standardy i najlepsze praktyki branżowe są podstawą lub punktem wyjścia dla każdej kontroli procesu", zauważył Fazzi. "Kiedy nasz proces jest już pod kontrolą i jesteśmy odpowiedzialni za jakość, możemy tylko wtedy budować na tym fundamencie, aby udoskonalić nasz proces, który poprawia jakość. Standardy pomagają nam zidentyfikować i określić, co jest absolutnym minimum".
Ale to nie wystarczy, aby raz po prostu uzyskać certyfikat. "Drukarze muszą zachować] swoje certyfikaty, w przeciwieństwie do jednorazowego poświadczenia procesu", powiedział Gundlach. "Zewnętrzny przegląd tego, jak utrzymywane są procesy, pozwala neutralnej stronie zapewnić rekomendacje i edukację, które wnoszą standardową pracę do biznesu. Standardowa praca oznacza powtarzalność i mniej zmiennych. Mniej zmiennych oznacza spójność, która prowadzi do mniejszego marnotrawstwa". Następnie zauważył: "Drukowanie jest procesem produkcyjnym i powinno być traktowane jako część operacji szczupłej produkcji. Szkolenia i standardowe prace, które są wdrażane, powodują ciągłe obniżanie kosztów przy jednoczesnym ulepszaniu produktu końcowego, przyspieszaniu procesu i zwiększaniu lojalności i rentowności klientów".
Pod koniec dnia, posiadanie operacji zarządzania kolorami poprawi ogólny wynik finansowy, jeśli zostanie ona wdrożona i będzie prawidłowo utrzymana. W tym celu konieczne jest poświęcenie i praca wszystkich pracowników sklepu, w każdym dziale. Dobry kolor, jak wszystko inne w procesie drukowania, to wysiłek zespołowy. "Wymaga on zakupu z poziomu kierownictwa, sprzedaży, obsługi klienta, premedii, prasy i działów wykończeniowych", powiedział Fazzi. "Każdy musi zrozumieć, jakie są jego oczekiwania, i musi być w stanie je spełnić. Musimy być odpowiedzialni za każdy etap operacji. Bądźcie na tyle dobrzy i pewni siebie, że możecie nawet szkolić swoich klientów w zakresie zapewniania doskonałości". Twoi klienci będą Ci wdzięczni, a nowi będą Cię szukać."
A przekraczanie oczekiwań klientów, zdobywanie nowych klientów i pozyskiwanie nowych, większych i bardziej złożonych zleceń, które wiążą się z wysoką ceną, jest w ostatecznym rozrachunku najlepszym zwrotem z inwestycji, o jaki mógłby poprosić każdy sklep.
Powiązany z .